Etiketter

, , , , ,

Idag har jag och Hat-Trick varit ensamma hemma större delen av dagen, Per och Åskar åkte ut till hans far m. familj och firade lite jul och umgicks.
Jag stannade hemma bla. pga mensvärk…
Hat-Trick och jag har tagit det lugnt större delen av dagen, lite avbrott för promenader där vi tränar stenhårt på att man SKA gå fint i kopplet. Det har gått ganska så bra.
Läste på klickerforumet om s.k. silky leash träning och ”relieve the pressure” som metoder för att få bort koppeldragande, tänkte att det skadar ju inte att pröva.  Men när jag satte igång inomhus så kände jag mig ganska så töntig som stod och ”drog” lite i kopplet. Det kändes fel.
Så vi fortsätter nog med metoden, Stanna och sök kontakt när han drar i kopplet. Det funkar ju om jag bara skärper till mig och är konsekvent.

För de som är intresserade så är detta en video om silky leash träning.