Etiketter

, , , , , , , ,

Det är onsdag idag, men jag tycker det känns som en måndag.
Antagligen pga att det är första ”vanliga” vardagen efter storhelgerna.

Dagen började med ett besök på sjukan, som nu ska ske en gång i veckan *urk*, har inte varit på humör alls idag. Men Anna lyckades lura ut mig och hundarna för lite hundträning.

Vi träffades borta på Råhagens BHK, jag var nyfiken på hur det såg ut där , jag letar efter något ställe som är nära och bra att träna på. Det är liksom en bit ut till Orust hundägarförening.

Jag tror vi båda blev lite chockade över att det var så pass mycket folk där, det trodde man faktiskt inte att det skulle vara. Men det var ändå rätt bra för mig att miljöträna Hat-Trick lite, eftersom han älskar att höra sin röst så skäller han en del ibland och det  försöker vi stenhårt träna bort.

Men iaf så tycker jag att det bara går bättre och bättre,  han sköter sig bättre för varje gång. Dessutom så tror jag att han skäller för att han är frustrerad. Han blir så himla glad när han ser andra hundar och när kopplet hindrar honom från att hälsa på alla tar han till skallet istället.

Åskar däremot var så fruktansvärt pinsam idag att jag hade lust att sjunka genom marken. Medan jag tränade Hat-Trick så fick Åskar sitta bilen. Åskar älskar att åka bil, och brukar alltid ligga still i bilen. Vet ni vad han gjorde idag när jag lämnade honom där? Jo, byrackan satt och skällde och YLADE! Åskar satt och ylade. Det var faktiskt rejät pinsamt, var tvungen att gå tillbaka till bilen och säga åt honom. För det lät SÅ illa.

Efter det lilla tränandet med Hat-Trick så tog vi en promenad med Anna och hennes tollare Askott, Hat-Trick och Askott fick springa lös och busa. Men Askott var inte liika sugen på det som en valp på 6 mån är. Åskar fick gå kopplad, eftersom han ibland kan gruffa lite med yngre hanar.

Men träningen och promenaden var väldigt trevlig och välbehövligt för både mig och hundarna 🙂

Nu sitter vi och väntar på att husse ska hämtas om 1,5 timme.