Etiketter

, , , , , , , , ,

Ja, idag har jag fått lära mig något nytt igen. Det är faktiskt alltid lika roligt.
På det ”berömda” hundforumet Vovve så fick jag idag lära mig att i en flock med hundar så trycker flockledaren ner andra hundar med ett bett mot halsen och håller kvar ett tag… För så gör hundar i naturen? Och alla vet ju att man alltid ska eftersträva i ett förhållande till hunden att det ska vara som i naturen..? För självklart är vi samma art,och talar samma språk…. *suck*

Sen är det ju självklart att hundars tillvaro helt och hållet går ut på att dominera både andra hundar, människor och andra arter…  Så vi måste faktiskt se till att trycka ner en hund så mycket vi bara kan så att den inte kan dominera dig. Så se till att din hund ALDRIG går före dig på promenader eller ut genom dörrar. För då blir du dominerad. Glöm inte Jan Fenells råd att alltid äta före din hund, samt att alltid låtsats äta lite ur hundens matskål, så att den verkligen vet att du leder flocken…

Dessutom så ska man tro allt som sägs på TV, Caesar Milans ord ÄR lag…

*********************’

Gah, jag blir verkligen gråtfärdig när jag läser sånna saker, både sånt som stod i det inlägget, eller jan fenells böcker, eller alla Caesar Milan anhängare som tror att hans ord är lag och att det faktiskt ÄR som han säger osv.

Jag kan inte förstå hur man orkar stup i kvarten, eller låta sitt hundliv kretsa runt att ens hund ständigt försöker ta över, eller att så fort ett problem uppstår så är det ledarskapsproblem… Det måste vara så fruktansvärt jobbigt att ständigt tro att hunden dominerar och försöker ta över…

Ärligt talat så lider jag med alla människor som verkligen tänker på sådant ständigt, och låter sitt hundliv byggas upp runt detta. För det måste vara fruktansvärt jobbigt och tråkigt.