Etiketter

, , , , , , ,

Ja, nu har våren verkligen börjat komma till Uddevalla. Promenadstigarna torkar upp, vårblommor kommer fram och det största vårtecknet av allt – grus o sand blåser in i ögonen.  Som sagt var våren är härlig! 😉

Denna helg så har jag och H-T varit singlar mer eller mindre, husse har skrivit högskoleprov och jobbat. Men jag och H-T har lyckats fylla upp dagarna ändå, med härliga hundpromenader, hundträning och mys på balkongen.

Nu på näst sista kvällsrundan så gick vi upp på det där ‘berget’,  jag _tror_ att det kallas Karls-Ruhe berget, men är inte säker. Hursomhelst gick vi upp dit och strosa runt. Det är faktiskt rätt fint där uppe,  skogen är gles så man kan se om främmande personer dyker upp när hunden är lös och du har även utsikt ner mot stan och vattnet.

Jag fick för mig att leta efter geocachegrejen som ligger där uppe, har varit vid den förut men tänkte mest kolla om den låg kvar.  Började leta, och H-T hängde på direkt och tyckte det var superspännande. Han gick verkligen och lukta o spana.  Det är intressant hur snabbt hundar märker när det är saker på G, särskilt sånna saker som innebär att de får använda sina naturliga egenskaper som hundar. Vi hittade tillslut lådan, och H-T blev glad 🙂

Vi roade oss även med leken ”inte nudda mark”,  rakt över berget går det en sån där gammal ”stenmur” (kommer inte på det rätta namnet) och den är rätt gammal så stenarna ligger bara i en hyfsat rak linje med lite mellanrum bland stenarna. Så H-T fick klättra runt och hålla balansen, men det var inte några problem. Han sprang bara på och hoppade när det behövdes.

Nu ska jag göra i ordning en kopp te till det nybakta brödet, och slå mig ner i soffan och kolla på ”How I met your mother”.